سن مناسب ارتودنسی

در دوران بلوغ حرکت دادن استخوان ها با دستگاه های ارتودنسی بسیار راحت تر از دیگر دوران رشد انجام می شود. در هنگام رشد استخوان های صورت می توان با دستگاه ارتودنسی این رشد را جهت داد و رشد استخوان ها را در مسیر دلخواه قرار داد. به همین دلیل رفع اختلالات و ناهنجاری های فکی با ارتودنسی در سنین بلوغ انجام می شود. در سنین بالاتر می توان از ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها سود برد. بنابراین تا زمانی که دندان در دهان دارید می توانید از درمان ارتودنسی برای مرتب کردن دندان ها کمک بگیرید.

اولین معاینه ارتودنسی در چه سنی است؟

به پیشنهاد انجمن ارتودنسی آمریکا اولین معاینه ارتودنسی بهتر است در سن ۷ سالگی انجام شود. هرچند که ممکن است شروع درمان ارتودنسی در این سن امری ضروری نباشد. اما یک معاینه ارتودنسی به موقع به بیمار کمک می کند طرح درمان ارتودنسی واضحی را از ارتودنتیست خود دریافت کند. بدین ترتیب به راحتی زمانبدی درمان ارتودنسی کودک مشخص می شود. این تشخیص به موقع فرصت زیادی را برای شروع درمان ارتودنسی فراهم می کند.
با دخالت درمان ارتودنسی در الگوی رشد بیمار، رشد صحیح فکین حاصل می شود. همچنین حرکت دندان ها به سمت استاندارد سوق می یابد. در سن ۷ سالگی اولین دندان آسیاب بزرگ رشد می کند که در جفت شدن دندان ها و جویدن غذاها نقش مهمی دارد. در این زمان متخصص ارتودنسی روابط بین فک، دندان و صورت را به طور کامل بررسی می کند.
با انجام ارتودنسی، در کودکی سبب می شود تا فضای فک و دهان برای دندان های دائمی بازتر شود و در واقع هر یک از دندان ها در جایگاه درست خود قرار گیرند. تا دندان ها در حالت نهفته در قسمت فک رشد نکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن