پیوند استخوان، ایمپلنت دندان، کلینیک دندتنپزشکی اوردنت، سعادت آباد

پیوند استخوان برای ایمپلنت ممکن است بخشی از فرآیند لازم در درمان کاشت دندان باش. گاهی اوقات افرادی که می‌خواهند ایمپلنت دندان بکارند ممکن است استخوان فک مناسبی برای پشتیبانی از ایمپلنت نداشته باشند.

در چنین شرایطی افزایش و تقویت استخوان باید پیش از کاشت ایمپلنت انجام شود. هدف از این کار تقویت استخوان و ساختار نگهدارنده ایمپلنت دندان است.

اغلب تقویت استخوان با پیوند استخوان انجام شود که در آن مواد پیوند استخوان در مرحله کاشت ایمپلنت اضافه شده و پس از مدتی استخوان جدید تشکیل می‌شود.

وقتی فردی به دلیل بیماری، آسیب و یا عفونت دندان خود را از دست می دهد، کاشت ایمپلنت دندان یک گزینه مناسب برای درمان بی دندانی و راه حلی عالی و طولانی مدت است .

برای این که استخوان فک بتواند ایمپلنت دندان را  سال‌های سال محکم نگه دارد باید سالم بوده و حجم و تراکم کافی باشد.

در صورتی که مشکلات دندانپزشکی مانند بیماری لثه (التهاب و عفونت لثه)، جراحت در ناحیه صورت و فک و از این قبیل مشکلات داشته ‌اید ممکن است کیفیت استخوان فک تان برای کاشت ایمپلنت مناسب نباشد.

همچنین افرادی که مدت زیادی از کشیدن دندان شان می‌گذرد یا سال‌های زیادی است که دندان مصنوعی استفاده می‌کنند احتمالاً تراکم و حجم استخوان شان برای پشتیبانی ایمپلنت کفایت نمی‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن